tirsdag 14. desember 2010

"the final countdown"

Vet det er en del som lurer på om jeg overlever, så denne bloggen er til nysgjerrig familie, venner, eks-kollegaer og alle andre som liker uinteressante blogger skrevet av blonde, unge jenter. Enjoy!

Nå er det kun 16 timer til jeg offisielt har flyttet til nord-Norge. Sykt skremmende og spennende tanke, ettersom jeg aldri har flyttet fra mamma før, eller, ikke til andre enden av landet i allefall. Her skal jeg da bo sammen med søstra mi(Silje), typen hennes(Frank) og 4-åringen deres(Tony) + annehver helg sønnen til Silje from before, Kevin(9).
Jeg har heller aldri bodd med barn i huset, så bare det kan jo bli rimelig utfordrende i seg selv.
 
Stedet jeg skal flytte til er ei lita bygd i nord-Troms, ved navn Birtavarre.
Et gudsforlatt(ikke bokstavelig talt, ettersom en god del av innbyggerne er Læstadianere...) sted hvor jeg ikke kjenner noen, og jeg skal bo/jobbe for å spare meg opp litt penger, og oppleve ting man ikke finner i Larvik.
Wikipedia beskriver Birtus som; "Birtavarre er et tettbebygd sted i Kåfjord i Troms. Det er et tidligere gruvesamfunn med smelteverk i Ankerlia som er bevart av Nord-Troms museum."
Og det ser typ sånn her ut fra luften;

Jeg tenker det samme som deg; "lykke til...!".

Gleder meg, gruer meg. Har nettopp pakket ferdig, en smekkfull koffert og en like full militærbag. Her skal det flyttes, og det til den store kles-gullemedaljen. Håper det er nok skapplass på rommet jeg får, haha.

I morgen, kl. 10.24 sitter jeg altså på toget til Gardermoen mens det ruller ut av min trygge havn, og kjære hjemby - Larvik, og jeg vender snuten mot et nytt liv, nye venner og mange nye opplevelser. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar