tirsdag 28. desember 2010

hey ho and a bottle of.... hjemmebrent?

Her i Birtus går no dagan. Bittelitte julaften tibragte jeg og søstra i Tromsø, vi var der rundt tolv på formiddagen og var hjemme igjen i Birtavarre kl. 03 på natta. Long day indeed!

Lillejulaften kjørte vi til Kilpisjàrvi på harry-tur! Godis, mat, sprit, blandevann, røyk, julegaver, ribbe... Tydeligvis ikke en ting man ikke får kjøpt i Kilpis, haha. Etter endt handel, var det full peis hjemme på vasking(tok selvfølgelig en 10-minutters pause for å se "Grevinnen og hovmesteren"), juletrepynting og rydding før vi slo oss ned på sofaen med ny-hjemmelaga potetsalat, Strandaskinke og flatbrød.

 Tante og storegutten er to glade lakser...

Kevingutt gjør seg til, as usual!  

 Nymoderne spark i Kilpis... Haha.

 Gode ord!

 Tony-gutt fikk seg ny kjole i Kilpis, haha, nisseguttejenta. "Smil til tante da!" - Også fikk jeg det her...

 Lillejulaften-kos i Seljeveien 14.

 Ryddig og rent til jul!

 Snop, snop, snop = kiddo som ikke får sove.

 Stor gutt har Kevin-gutten blitt!

 Fenalår, num num num...

 De berømte stearinlysa fra Nille, som endte på en samlet sum av 1000 spenn.

Nypynta juletræææ.

Julaften <3 Julesokken, julehefte, julebarnetv, julenevøer, julesøstra, jule-Frank, julesnø, juletradisjoner, julemiddag, julegaver, juletre, juletante-Ine, julebareveldigfortinnombesøk, julekjolen, julemett, juletrøtt, julenatta...

Julestemning utenfor stuevinduet <3

"Nå er det julemorgen..."

Julemiddag!

Hjemmelaga kålrabistappe!

Obligatorisk foranjuletrebilde.

Juleribbææææ!

Oh, man blei helt mongomett.

Utålmodige tantegutter som venter på julegavene...

Haha, svigerbror...

Når sverdet var i boks, var det ingenting annet som betydde noe.

1. juledag... Oh så trøtt! Gøran(pappan til Kevin) og Julia + 2 stk kiddos kom på besøk, så i greip sjansen og skaffa barnevakt til hele hurven med unger og dro på pub, Olderdalspub'en - To Kompiser. Veldig morsomt å treffe folk!

2. juledag. Silje er død, Frank er mer eller mindre livløs - mens jeg, jeg er i god form! Så hva gjør vi, joda, vi kjører en todagers når vi først er i gang. Gud signe at det er så mange barnevakt-aldrede barn her inne i gokk.

3. juledag(ja, jeg veit selvfølgelig at det ikke heter det, men det er liksom litt enklere å holde styr, haha) Silje er død, Frank er litt svimmel, mens jeg - jeg er i gooooood form!
Nå skal det jo kanskje sies at jeg ikke sto opp før kl. 19 på ettermiddagen. Sto opp for å ikke dø av sult, lagde toast som skulle nytes i fred og ro i stua... Før jeg pluselig la merke til at det IGJEN var 4 barn i huset, nabounger meg her og nabounger meg der.

Idag er det tirsdag og ingen er verken døde eller livløse. Tante-Ine er bare trøtt og støl etter å ha blitt litt for god kompis(1,5 time... haha) med Wii Fit Plus i natt. God-formen, here I come!

...Nei vent, vi skal jo på Romjulsfest i Olderdalen i morgen igjen.... Djiiiiises.



1 kommentar:

  1. Hahaha, høres "nesten" ut som en slitsom men veeeeldig koselig julefeiring:))
    Fin du blei på håret, kan du sende litt hår og en Siljefrisør til meg å???
    Kos dere videre, gleder meg til neste oppdatering:)) Klæm.

    SvarSlett