mandag 7. februar 2011

herregud, de siste tre ukene...!!

Oh my. Jeg veit liksom ikke hvor jeg skal begynne!
Kan jo starte med å si at jeg hadde en helt nydelig uke hjemme i Larvik/Sandefjord når jeg var sørpå for å feire my big 20. Fest samme dagen som jeg kom hjem gjorde meg til et stk. zombie dagen etter. Fredagen var derfor den o'store hviledagen, før det bar ut på byen igjen på lørdag med søstra, Jørgen og Kim.
Søndag - kakedag! Hadde jo tatt en bråta med koselige familiebilder, men jeg klarte tydeligvis ikke å lagre dem på pcen før jeg sletta de fra kameraet(buhu!). Men som flaks var, hadde tante tatt noen hun også.





Resten av oppholdet hjemme gikk igrunn bare til familie og andre nære-kjære, som sverdkamp med Nilas-gutten og jenteprat med søstra.

Så var det på tide å reise "hjæm" igjen. Med Kim i bagasjen, ooog det har vært så koselig å ha han her atte... hjælp.
Etter langt om lenge og lenger enn langt med reising i alle mulige former ankom vi Birtavarre i 18-tiden. Deilig å være fremme sa folk, og heiv seg i scooterklær og satte kursen mot ei koselig lita hytta blandt høye fjell.

Dagen etter var det jobb for min del, mens de andre surra her hjemme. Tirsdag kjørte vi en tur til Reisa for å handle mat for resten av uka, i tillegg til at vi hadde planer om å dra i svømmehallen, men da blei lille Tony-boy syk. Så det måtte vi stryke av lista... Onsdag var det litt jobb igjen, og søssa var så søt å kom ned på jobben med middag til meg! Haha, pølse og potetmos på døra liksom, det er ikke hver dag. Torsdag var den dagen vi blei avskilta, så føler jeg har sagt nok om det, haha(vi er fortsatt bil-løse for de som måtte lure). Fredag var det jobb igjen og nydelig lasagne til middag når jeg kom hjem!

Stor stas med en stor-gutt i hus.

Ekstra-tanteungen, Kristoffer og skapsame-ekstra-tanta i egen person.

Lørdag(aka dommedag) var fridag, og fridag betyr scooterdag...Men også fylla-dag.
Åååååh-herregud. 
Søndag. "Jeg vil dø".
Kort fortalt, jeg har aldri vært så dårlig-så lenge og så kraftig før. Og aldri har jeg sett Kimsan så redusert(!). Lokalpub-fylla er ikke til å spøke med, og hvertfall ikke for pyser. 
Ja, forresten, søstra klarte jo forøvrig å knekke ankelen også. By the way på en måte.
Så nå sitter jeg her, nettopp kommet hjem fra Tromsø etter å ha vært på roadtrip for å shippe unge Kolstad til flyet hjem og få halte-søstra til sykehuset(hvor hun fikk gips og herved er tilnærmet handlingslammet frem til hun har vært på operasjon og fått på ny gips).
Nå bærer det i seng for min del, skal bygge meg en armkrok av puter og dyner så overgangen ikke blir så stor... Tidlig opp i morgen for å levere Tony i barnehagen og rekke 10-timers jobbedag på kiosken.

"Norge er det landet som har den største samiske befolkningen, anslagsvis rundt 40 000."

"I think we dream so we don’t have to be apart for so long. If we’re in each other’s dreams, we can be together all the time. ♥"

So thank you for reading; and reporting from Birtavarre, your's truly;

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar