tirsdag 8. februar 2011

hjemlengsel

Om jeg kikker på kalenderen og tar utgangspunkt i den datoen jeg satte meg på flyet på Gardermoen(15.des.) med to gedigne bagger og en god mix av sommerfugler i magen vs. klump i halsen så har jeg om bodd nordpå i straks to måneder. Og idag er jaggu den lille klumpen i halsen tilbake. Dette er aller første gang jeg ikke bor i samme by som mamman min(haha, mammadalt, i know) og det merkes. Misforstå meg rett; jeg stooortrives med å bo med eldstesøstra og jeg føler meg veldig hjemme i Seljeveien 14, men akkurat den greia med at mamma og midterste søstra ikke bor i nærheten er litt frustrerende idag.
Men jeg går utifra at det bare er sånn det er når man har verdens beste familie...!


Det er slett ikke bare mamma og Edel jeg savner idag, men også bare det å ha mulighet til å kunne sette seg på en buss(det fins buss her også, for de som skulle klø seg i hue, men den går liksom ikke hver halvtime for å si det sånn) for å besøke noen, spise lunsj ute, ta en kaffe/øl med en god kompis/venninne veldig brått fordi man kjeder ræva av seg. Sånne ting, helt vanlige Ine-ting. Det er bare veldig rart å ikke bo i byen og i lille Larva akkurat idag. Satser på at det har gått over til i morra, for let's face it, det er rimelig fett å bo her også!

Siden jeg har en litt sånn lei dag skal jeg jaggu ta meg en god og varm dusj når jeg kommer hjem, og ha litt jente-kveld med meg selv(og siss, om ho ikke har "hoppa" i seng), nappe øyebryn og smøre med selvbruning. Kanskje en film også om jeg klarer å holde øya oppe så lenge... Noen som har sett, og har noen mening om disse filmene:
- Baby On Board
- Armadillo
- Lottery Ticket
- The American

Kom inn nye filmer på jobb idag da vettu ;)

Nei, nå skal jeg jobbe meg ferdig så jeg kommer meg hjem en gang. Hepp hepp.
(forresten, hører rykter om at sola nærmer seg, yaay yaay!!)


(Sytesamen)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar